به عقيده لاكهيد مارتين ، شركت سازنده موشك هاي استاندارد ، اين موشك ها انتخابي جهاني براي دفاع هوايي و ضد موشك بالستيك مي باشند . در يك بازه زماني 50 ساله ، اين موشك ها همگام با دگرگوني تهديدات به رشد خود ادامه داده و توانائي انجام مأموريتهاي جديد را يافته اند . توسعه موشك استاندارد به جهت جايگزيني موشك هاي سطح به هوايي چون Terrier ، Talo و Tartar صورت پذيرفته است . 


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

سيستم تاد (Terminal High Altitude Area Defense) (THAAD)یك برنامه تسليحاتي زمين پايه با قابليت تحرك و جابجايي است كه براي نابودي موشكهاي بالستيك كوتاهبرد و ميانبرد در فاز ترمينال ، درست چند ثانيه پيش از برخورد به زمين ، طراحي شده است . اين سيستم يكي از آخرين لايه هاي دفاعي در برابر موشكهاي بالستيك مي باشد و نقش مهمي را در برنامه هاي دفاعي آژانس دفاع موشكي آمريكا بازي مي كند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:سامانه دفاع ضدموشکی Arrow,Arrow 2,

 

 آرو، یک سیستم ضد موشکهای بالستیک است که برای اولین به تاریخ 7 نوامبر 2002 بار در پایگاه هوایی Palmachim (پايگاهي هوايي در اسرائیل) به نمایش عموم گذاشته شد. این موشک هنوز در یک کارزار واقعی مورد آزمایش قرار نگرفته است هرچند پس از شلیک 40 فروند موشک Scud-C عراقی در جریان نبرد خلیج فارس به سال 1991 به سمت اسرائیل، انگیزه ی ساخت چنین سیستم دفاعی‏ به وجود آمد. 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

    

آستر یک سیستم دفاع موشکی زمینی پایه ی میان برد موثرکه در برابر تهدیدات تهاجمی سرعت بالا مثل موشک های بالستیک/ موشک های کروز و هواپیماهای جنگی یا UCAV (وسایل جنگی هوایی بدون سرنشین) است که قابلیت استفاده از 2 نوع موشک به نام های ASTER 15  با بردی متوسط و ASTER 30 با بردی بالا جهت مقابله با موشک های بالستیک را دارد.
این سیستم به طور مشترک توسط Eurosam و سیستم موشکی MBDA و Thales توسعه داده شده است.


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

پیشینه 

سيستم پاتريوت (Patriot) يک سيستم دفاع هوايي موشکي هدايت شونده است که توانايي مقابله با موشک هاي بالستيک تاکتيکي، موشک هاي کروز و هواپيماهاي پيشرفته را در تمامي شرايط آب و هوايي و در هر ارتفاعي دارا است. از مهم ترين ويژگي هاي سامانه دفاعي پاتريوت وجود رادار مرکب چندکاره، هدايت تعقيب از طريق موشک، نرم افزار پيشرفته و همچنين کارکرد خودکار اين سامانه به صورت گسترده است.
پاتريوت (MIM-104) به وسيله شرکت «ريتئون» واقع در ايالت ماساچوست و با همکاري شعبه موشک ها و کنترل آتش شرکت «لاکهيد مارتين» واقع در ايالت فلوريدا ساخته شده است.
سامانه دفاع موشکي پاتريوت به طور گسترده يي در عمليات هاي انجام شده در عراق شرکت داشته و با استقرار در کويت، موشک هاي عراقي شليک شده به کويت در سال 2003 را از بين برده است. ضمن اينکه در عمليات هاي انجام شده در کويت از پيشرفته ترين نوع اين سامانه يعني PAC-3 و موشک هايي با هدايت پيشرفته تر استفاده شده بود.


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : چهار شنبه 16 خرداد 1391برچسب:SA-21,S-400, Almaz-Antey,اس 400 ,Triumf,پدافند,

 

 

کاملا شبیه سیستم قبلی سام , یعنی سام 20 ( S-400 / S-300PMU-2 ) بوده اما با کمی تغییرات   S-400 / S-300PMU-3  و در نهایت SA-21 نام گرفته ، توسعه ی آن از پایان دهه ی 90 آغاز  و در سال 1999 تست های مقدماتی آن شروع شد 

اولین شلیک آزمایشی آن در همین سال و در ایالت آستراخان با موفقیت همراه بود و برنامه ی ورود آن به خدمت به بعد از سال 2001 موکول گردید .

سرانجام تکمیل طرح در فوریه ی2004به پایان رسید ودر ماه آوریل همین سال سیستم برای اولین بار با موشک قدرتمند  48N6DM از آزمایش خود سربلند بیرون آمد. 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : پنج شنبه 10 خرداد 1391برچسب:SA-20,S300 PMU/2 ,اس 300 ,Gargoyle,پدافند,

 

 

تاریخچه : 

S-300PMU-2 نسل جدیدی از سامانه های دفاع هوایی و ضد موشکی است که توسط Almaz Central Design Bureau توسعه یافته و در واقع ادامه ی راه S-300 SA-10 می باشد .طرح ساخت آن از سال 1992 آغاز شد . این سیستم تا کنون توسط شرکت های :

Almaz Central Design Bureau Machine Building Design Bureau

Novosibirsk Scientific Research Institute of Instruments

St. Petersburg Design Bureau of Special Machine

مورد بهینه سازی های متعددی قرار گرفته و در سال 1999 نیز وارد خدمت شد. 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:SA-10, Grumble,S-300,سام-10,اس-300,برد بلند,

تاریخچه و خصوصیات:

 

اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی را می توان نقطه عطف در پیشرفت صنایع موشکی در دنیا دانست زیرا زمانی بود که به تازگی جنگ جهانی تمام شده بود و کشورهای درگیر جنگ جهانی به خوبی ضرورت وجود موشک و جنگ افزارها را درک کرده بودند و با تجربیاتی که به هنگام جنگ کسب کرده بودند توانستند به دنیای جدیدی از ساخت سلاح ، موشک و هواپیما قدم بگذارند.

یکی از این کشورها که همواره ابرقدرتی موشکی محسوب می شد شوروی بود. اتحاد جماهیر شوروی با فاصله ای بسیار زیاد از رقبای خود در حال پیشرفت بود به خصوص در صنعت هوافضا، ولی این پیشرفت هنگام فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با کمتر از نصف پتانسیل گذشته ادامه یافت.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:SA-5,سام-5,S-200, زمین بهوا,

 

این سلاح بعد از گذشت 4 دهه هنوز هم جزو خطرناکترین سلاحهای جهان می باشد.در ابتدا SA-5 یک پدافند ضد بالستیک بود که بعدا برای رهگیری هواپیماهای پرسرعت نیز از آن استفاده شد. برد این موشک در مدلهای پیشرفته 300 کیلومترمی باشد ولی نوع فروخته شده به ایران دارای بردی 200 کیلومتری است که بازهم فوق العاده هست! ایران از این سیستم میتواند برای انهدام بمب افکنها و موشکهای بالستیک استفاده کند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
صفحه قبل 1 صفحه بعد
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي
تقويم
وضعيت آب و هوا
لينک
------------------------------ ******* ------------------------------
+ strUrl +